Lehdistötiedote 7.12.2016 klo 15

7.12.2016, 17.00

Bonava kehittää Ouluun uuden, kymmenen kerrostalon muodostaman monipuolisen Ahjo-Kalevan kotikorttelin. Korttelin ensimmäinen asuintalo, 50 asunnon Oulun Ukonkivi on myynnissä ja kohteen rakentaminen on alkanut. Valmistuessaan Ahjo-Kalevan kotikortteli muodostaa 550 uuden kodin myötä elävän ja modernin naapuruston.

”Aikoinaan Suomen parhaaksi asuinalueeksi nimetty Karjasilta naapurustoineen saa uuden elämän, kun Bonavan Ahjo-Kalevan kotikortteli tuo kaupunkiin kokonaan uuden asuinalueen kulttuuri-ympäristön perinteitä kunnioittaen,” toteaa Hanna Marttila, yksikön johtaja, Bonava Suomi Oy.

Ahjo-Kalevan kotikorttelista on Joutsensillan kautta kaupungin keskustaan noin kilometrin matka. Naapurustosta löytyy puistoja, Raksilan ja Heinäpään urheilukeskukset uimahalleineen ja ulko-kenttineen, jalkapallo- ja jäähalleineen sekä useita oppilaitoksia ja päivittäistavarakauppoja.

”Meille mukava naapurusto on yksi toimintamme lähtökohdista. Toteutimme keväällä 2016 asiakaskyselyn uudesta kotikorttelista ja alueelle tulevista uusista asunnoista. Kyselyn tulosten perusteella isot asunnot mutta myös yksiöt ja kaksiot herättivät paljon kiinnostusta. Asuntopohjien toimivuutta, tilojen tehokkuutta ja materiaalien laadukkuutta pidettiin tärkeinä. Näitä toiveita on nyt otettu huomioon Ukonkiven asuntojen ja yhteistilojen suunnittelussa sekä koko Ahjo-Kalevan kotikorttelin kokonaissuunnittelussa,” jatkaa Marttila.

Myynnissä olevaan Oulun Ukonkiveen on tulossa monipuolinen valikoima koteja yksiöistä suurempiin yhdistelmäasuntoihin. Muunneltavat asuntopohjat tarjoavat mahdollisuuden eri elämäntilanteisiin. Esimerkiksi kaksi kaksiota voi yhdistää kolmioksi tai neljän huoneen perheasunnoksi.

Hanna Marttila, Länsi-, Sisä- ja Pohjois-Suomen yksikön johtaja, Bonava Suomi Oy, puh. 010 400 2216 tai viestinta@bonava.fi