Active lifestyleamusement2apartment2Architecturearrow-downPage 1Group 3arrow22arrow2arrow2attachbike2blocks2bus2cafecalendar2check2close2collapse2CollapseCommon facilitiesGroup 2CloseGood SVG BlackOK SVG BlackPoor SVG BlackVery good SVG BlackVery poor SVG Blackamusement2Culture EntertainmentShapedocument2document_blankdoublearrowarrow2arrow2arrow22Eat Drinkemail2expand2external_link2Family friendlyfavourite2filter2Getting thereGreen solutionsgrocery_store2grocerystoreShapeHealthcareheart_activeHeart filled SVG Blackheart_inactiveholiday_cottage2Shapehospital2house2mypagespin_distanceicon-unit-v2like2list2Local servicesbonava logotype primarybonava logotype secondarybonava logotype_symbolMaintenance SVG BlackMap-pinminus2minus2mobile2parkNature activitiesnature_trails2Neighbourhood storyclose - kopiaparking2pdf2plot2plus2Group 2external_link2preschool2restaurant2row_house2schools2Schoolssearch2semi_detached2settings2Shoppinglocal_services2Social lifestyleSpecial featuregymtapTools SVG BlackGroup 2tube2user2

Bonavan asiakastyytyväisyys kehittyi vuodessa erinomaisesti uudisasuntorakentaminen 2018 -tutkimuksessa

18.3.2019, 07.00

Uudisasuntorakentamisen EPSI Rating -asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset on julkistettu tänään 18.3.2019. Bonavan asiakastyytyväisyys kehittyi erinomaisesti vuoden takaisesta nousten seitsemän (7) prosenttia ja asiakasuskollisuus yli kahdeksan (8,5) prosenttia. Myös imagoon, tuotteen- ja palvelun laatuun liittyvät tekijät nousivat viime vuodesta hienosti.

”Olemme vuoden aikana panostaneet asiakastyytyväisyyteen ja on hienoa huomata, että panostuksemme tuottavat tulosta. Etenkin Bonava-kotien pohjaratkaisut ja varustetasot sekä palvelumme sai erinomaiset arviot, mistä olemme todella iloisia. Jatkamme siis palvelumme ja viihtyisien Bonava-naapurustojen kehittämistä asiakkaitamme kuunnellen”, sanoo kaupallinen johtaja Virpi Takala Bonavalta.

 Bonava oli mukana kolmatta kertaa EPSI Ratingin asiakastyytyväisyystutkimuksessa, jossa selvitetään uudisasunnon ostajien tyytyväisyyttä rakennusliikkeisiin. Tulokset kirjataan indeksillä 0–100, jossa 75 on erittäin hyvä taso. Alan asiakastyytyväisyys oli 78,8 ja noussut jopa neljä indeksipistettä vuodesta 2017, mikä on erittäin suuri nousu yhden vuoden aikana. Bonavan asiakastyytyväisyys nousi 5 indeksipistettä ja jäi vain 1,4 indeksipistettä alle alan asiakastyytyväisyyden keskiarvon ollen 77,4 indeksipistettä (72,4) ja asiakasuskollisuus 79,3 (73,1) indeksipistettä.

"Bonava on selkeästi panostanut asiakastyytyväisyyteen huomattavan paljon vuoden 2018 aikana, näin suurta kehitystä näkee harvoin toimialatutkimuksissamme. Alueellisesti katsottuna Helsinki-Uudenmaan ulkopuolella Bonava myös asettuu aivan asiakastyytyväisyyden kärkeen,” kommentoi Heidi Laitinen, EPSI Ratingin maajohtaja.

Bonavalta kodin ostaneista ja kyselyyn osallistuneista asiakkaista 89 prosenttia oli tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä Bonavaan. Bonava saa tutkimuksen mukaan kiitosta asuntojen pohjaratkaisuista ja varustetasosta, kuten keittiöiden varusteista. Nämä osa-alueet myös ylittivät toimialan yleisen tason. Myös asiakaspalvelun osalta vastaajat olivat tyytyväisiä. Alalla on silti yhä syytä kehittää edelleen niin asuntoja ja yhteistiloja kuin palveluakin asiakaslähtöisesti.

EPSI Ratingin Rakennusteollisuus RT:n jäsenyrityksille tekemä tutkimus uudisasuntorakentamisesta selvittää yhtiöiden asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksessa selvitetään toimialan yhtiöiden imagoa, asiakkaiden odotuksia, tuote- ja palvelulaatua sekä vastinetta rahalle. Tutkimuksen kohderyhmä koostuu suomalaisista yksityisasiakkaista, jotka ovat ostaneet uudisasunnon ja asunto on luovutettu vuoden 2018 aikana. Haastateltavat poimittiin satunnaisotantana yritysten asiakasrekistereistä. Tutkimus toteutettiin puhelinhaastatteluna asunnonostajille 28.1-24.2.2019, ja siihen osallistui 818 asunnonostajaa.

Uudisasuntorakentaminen 2018 -tutkimuksen yhteenveto: http://www.epsi-finland.org/report/uudisasuntorakentaminen-2019/

Lisätietoja:

Virpi Takala, kaupallinen johtaja, Bonava Suomi Oy, puhelin 010 400 2723 ja Joanna Linnermo-Kumpuoja, viestintäpäällikkö, Bonava Suomi Oy, 010 400 2778 tai viestinta@bonava.fi