Tarkista, että selaimesi on ajan tasalla. Suosittelemme, että käytät tuettujen selainten uusimpia versioita turvallisen ja sujuvan asioinnin varmistamiseksi. Bonava.fi toimii parhaiten seuraavilla selaimilla: Chrome, Safari, Firefox, Edge

Bonava toi digitaaliset palvelut avuksi uuteen kotiin muuttavalle

30.11.2020, 10.00

Koronakevään poikkeusolot muuttivat asuntokaupan asiakastapaamisia ja vauhdittivat Bonavalla uusien digitaalisten ratkaisujen kehittämistä. Jos henkilökohtainen tapaaminen ei ole mahdollinen, asuntokaupat voi allekirjoittaa digitaalisesti vaikka kotisohvalta ja uuden kodin käyttöön saa opastuksen videolla.

Uuden kodin hankinta on monelle elämän suurin investointi, johon liittyy paljon pohdittavia asioita ja kysymyksiä. Bonavalla ryhdyttiin kehitämään asiakaspalveluun uusia digitaalisia ratkaisuja, kun Covid 19 -viruksen seurauksena asiakastapaamisia ja -tilaisuuksia ei ollut keväällä terveysturvallisuussyistä enää mahdollisia järjestää totuttujen tapojen mukaisesti.

Olemme tuottaneet uuteen kotiin tutustumisvideon, joka opastaa uusiin koteihin muuttavia asiakkaitamme kodin käyttöön liittyvissä asioissa. Aiemmin opastus on tehty aina paikan päällä, mutta nyt kodin teknisten laitteiden ja ominaisuuksien, kuten lattialämmityksen ja ilmanvaihdon toimintaan, opastetaan videolla”, kertoo Bonava Suomen asiakaspalvelupäällikkö Maria Mänttäri. Opastusvideot yleisimmistä kodin siivous- ja huoltotöistä aina lattiakaivon puhdistamisesta nettikaapeleiden kytkentään ja palovaroittimen testaamiseen ovat olleet käytössä meillä jo pidempään, joten uuteen kotiin tutustumisvideo oli siinä mielessä luonnollinen jatkumo.

Bonavan asiakaspalvelutiimi on järjestänyt etäyhteyksiä hyödyntäen myös erilaisia asiakastilaisuuksia. Esimerkiksi uuteen kotiin muuton jälkeisiä asukasiltoja on aiemmasta poiketen toteutettu verkossa. Asukasillassa uudet asukkaat voivat keskustella Bonavan asiantuntijoiden kanssa ja saavat lisätietoa asumiseen liittyvistä asioista, kuten esimerkiksi eri yhteystahoista asumisen aikana.

Kesällä Bonava otti käyttöön digitaalisen allekirjoituksen kuluttaja-asiakkaiden asunto-, autopaikka- ja liiketilakaupoissa. Vahvan tunnistautumisen avulla digitaalisella allekirjoituksella voidaan varmistaa kaupanteko turvallisesti, ja asiakas voi allekirjoittaa kauppakirjat itselleen sopivana hetkenä vaikka omalta kotisohvalta käsin. Nettisivuilla asiakkaat voivat tutustua huoneistoihin 360-virtuaalikierroksilla tai videoilla ja esimerkiksi varata tapaamisen myyntineuvottelijan kanssa.

Tähän mennessä saamamme asiakaspalaute tehdyistä toimenpiteistä on ollut varsin positiivista. Asiakastilaisuudet ja henkilökohtaiset tapaamiset ovat tärkeitä jatkossakin, mutta digitaalisten ratkaisujen avulla pystymme tarjoamaan vaihtoehtoisia tapoja yhteydenpitoon. Näemme, että näin pystymme myös entisestään monipuolistamaan palveluitamme. Odotamme innolla kuulevamme asiakkailtamme lisää palautetta, sillä tavoitteenamme on kehittää digitaalista palvelupolkua edelleen”, Maria Mänttäri sanoo.

Bonava on keskittänyt asiakaspalvelutoimintonsa yhdeksi kokonaisuudeksi. Asiakaspalveluhenkilöt ovat asumisen ammattilaisia ja toimivat asiakkaiden yhteyshenkilöinä heidän matkallaan uuten Bonava-kotiin sen jälkeen, kun kaupat uudesta kodista on tehty. Asiakaspalvelutiimi vastaa asiakastilaisuuksien järjestämisestä, asiakasviestinnästä sekä yhteydenottojen koordinoinnista rakentamisen ja asumisen aikana.  

Uuteen kotiin tutustuminen – opastusvideo

Yleisimmät kodin siivous- ja huoltotyöt - opastusvideot

360-virtuaalikierros – Helsingin Kanvaasi, Kaarela

Lue lisää Bonavasta yhtiönä

Lisätietoja: Bonava Suomi Oy, Maria Mänttäri, asiakaspalvelupäällikkö, p. 050 356 9960, Leena Majamäki, viestintäpäällikkö, p. 040 585 1585, viestinta@bonava.fi

Leena Majamäki
Viestintäpäällikkö+358 40 5851585
leena.majamaki@bonava.com