Active lifestyleamusement2apartment2Architecturearrow-downPage 1Group 3arrow22arrow2arrow2attachbike2blocks2bus2cafecalendar2check2close2collapse2CollapseCommon facilitiesGroup 2CloseGood SVG BlackOK SVG BlackPoor SVG BlackVery good SVG BlackVery poor SVG Blackamusement2Culture EntertainmentShapedocument2document_blankdoublearrowarrow2arrow2arrow22Eat Drinkemail2expand2external_link2Family friendlyfavourite2filter2Getting thereGreen solutionsgrocery_store2grocerystoreShapeHealthcareheart_activeHeart filled SVG Blackheart_inactiveholiday_cottage2Shapehospital2house2mypagespin_distanceicon-unit-v2like2list2Local servicesbonava logotype primarybonava logotype secondarybonava logotype_symbolMaintenance SVG BlackMap-pinminus2minus2mobile2parkNature activitiesnature_trails2Neighbourhood storyclose - kopiaparking2pdf2plot2plus2Group 2external_link2preschool2restaurant2row_house2schools2Schoolssearch2semi_detached2settings2Shoppinglocal_services2Social lifestyleSpecial featuregymtapTools SVG BlackGroup 2tube2user2

Bonava ja Vahanen Monitoring Services solmivat huoltokirjapalvelujen puitesopimuksen

1.2.2019, 09.00

Yhdessä kehitetty toimintamalli auttaa koko alaa kehittymään entistä kestävämpään suuntaan. Bonava Suomi Oy ja Vahanen Monitoring Services jatkavat monivuotista yhteistyötään uudistetun ja laajennetun huoltokirjapalvelujen puitesopimuksen myötä. Sopimus kattaa kymmeniä Bonavan uudiskohteita.

Huoltokirjan laatiminen on keino varmistaa asuinrakennusten arvon säilyminen sekä huolehtia ennakoivasti sen kunnosta ja käytettävyydestä koko elinkaaren ajan. Ennakoiva huolto ja kunnossapito ovat pitkällä aikavälillä huomattavasti edullisempi ja kestävämpi vaihtoehto kuin kiireellä tehtävät hätäkorjaukset.

Yhteistyö Vahasen kanssa tarjoaa meille laadukkaan ja valmiin prosessin kohteidemme luovuttamiseksi huolella ja riittävin tiedoin niin asukkaille kuin ylläpitäjille sekä asuinrakennusten oikeanlaisen ylläpidon varmistamiseksi”, sanoo laatupäällikkö Sanna Tuononen, Bonava Suomi Oy.

Mittakaavaltaan merkittävä sopimus on meille osoitus aikaisemman yhteistyön pohjalta syntyneestä luottamuksesta. Haluamme auttaa Bonavaa keskittämään palvelujen hankintaansa sekä rakentaa yhdessä kehitettyä toimintamallia koko rakennusalan eduksi. Yhteistyömme vahvistuu aiempien hyvien kokemusten perusteella”, sanoo Vahanen Monitoring Services Oy:n toimitusjohtaja Sami Päivärinta.

Yleensä asuinrakennuksen huoltokirjan laatii rakennusvaiheen organisaatio. Rakennus- ja ylläpitovaiheen välinen siirtymä on ratkaiseva asuinkiinteistön kestävän elinkaaren kannalta. Rakennuksen suunnittelijat ja urakoitsijat tuntevat rakennuksen parhaiten, ja heiltä saatava tieto on ensiarvoisen tärkeää saada rakennuksen ylläpitäjien, käyttäjien ja asukkaiden käyttöön. Huoltokirja toimii viestikapulana tässä siirtymisvaiheessa.

Huoltokirjan käytön opastamisella varmistetaan, että sen sisältö ymmärretään, sitä osataan käyttää ja että ennen kaikkea ollaan tietoisia sen olemassa olosta ja hyödyistä. Huoltokirjan käytön jatkuva seuranta varmistetaan asuinrakennuksen ylläpitovaiheessa, ja poikkeamiin puututaan.

Asuinrakennuksen oikeaoppinen huolto on sekä rakennuttajan että asuinrakennuksen omistajan etu, koska huoltokirjan avulla voidaan vähentää takuuaikaisia virheitä ja huolehtia rakennuksesta sen koko elinkaaren ajan. Toimintamalli on konkreettinen esimerkki siitä, miten rakentamisen aikana syntyvä tieto saatetaan käytännössä asuinrakennuksen ylläpitoon.

Lisätietoja medioille:
Bonava Suomi Oy, Sanna Tuononen, laatupäällikkö, puhelin 010 400 2089 ja Joanna Linnermo-Kumpuoja, viestintäpäällikkö, puhelin 010 400 2778 tai viestinta@bonava.fi. Vahanen Oy, Olli Rautsi tiimipäällikkö, huoltokirjat, puhelin 044 768 8373.