Lehdistötiedote 29.3.2017 klo 14.00

29.3.2017, 17.00

Bonava Suomi Oy on myynyt Kanttilana tunnetun, kirjailija Minna Canthin koti- ja liiketalon Minna Canthin talo ry:lle. Kauppa sisältää kiinteistön ja tontin.

”Olemme erittäin tyytyväisiä ratkaisuun ja on todella hienoa, että Kanttila saa arvoisensa omistajan. Bonavan strategiana on toimia pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Turussa ja Oulussa. Kanttila on aikanaan tullut meille osana isompaa kiinteistökauppaa, eikä sen toteutus siten istu strategiaamme”, sanoo Hanna Marttila, yksikön johtaja, Bonava Suomi Oy.

”Minna Canthin talo ry perustetiin syksyllä tätä tarkoitusta varten, ja tarkoituksena on nyt yhteis-työverkoston voimin kunnostaa Kanttila taide- ja kulttuurikäyttöön, asunto- ja residenssitiloiksi sekä kulttuurimatkailukohteeksi” kertoo Anja Lappi, yhdistyksen puheenjohtaja.

Yhteistyöverkostoon kuuluu mm. Savonia-ammattikorkeakoulu ja Savon aikuis- ja ammattiopisto.

”Kanttila on mielenkiintoinen korjausrakentamisen kohde, jossa pääsemme opiskelijoiden kanssa huolella perehtymään vanhan puutalon korjaustapoihin”, kertoo Savonia-ammattikorkeakoulun koulutusvastuupäällikkö DI Harry Dunkel.

Lisätietoa:

Bonava Suomi Oy, yksikönjohtaja Hanna Marttila, puhelin 010 400 2216 tai viestinta@bonava.fi

Minna Canthin talo ry, puheenjohtaja Anja Lappi, puhelin 040 538 3823 tai info@minnacanth.fi

Bonava Suomi Oy, viestintäpäällikkö Joanna Linnermo-Kumpuoja, puhelin 010 400 2778 tai viestinta@bonava.fi