Kiireelliset korjaukset
Jos havaitset kodissasi kiireellistä asumista haittaavaa korjattavaa, ilmoitathan asiasta viipymättä huoltoyhtiölle ja pyrithän samalla minimoimaan itse vahingosta aiheutuvia vauriota. Huomioithan, että Bonavalla ei ole päivystyspalvelua.
- Ota viipymättä yhteys huoltoyhtiöön päivästä ja kellonajasta riippumatta.
- Huoltoyhtiö on yhteydessä Bonavaan, jos kyseessä on rakennuttajan vastuulle kuuluva kiireellistä korjausta vaativa asia.
- Mikäli vahingosta on aiheutunut vaurioita kiinteistölle, asiasta tulee lisäksi tehdä ilmoitus isännöitsijälle ja vakuutusyhtiölle.
- Huomioithan, että jos vahinko on aiheutunut osakkaan tai asukkaan omasta huolimattomuudesta tai huoltotoimenpiteiden laiminlyönnistä, korjaus ja sen kustannukset ovat osakkaan vastuulla.
- Kodinkoneita koskevissa huolto- ja takuuasioissa sinua palvelee kodinkonevalmistajan oma asiakaspalvelu tai valtuutettu kodinkonehuolto.
Kiireettömät korjaukset ja huomioiden ilmoittaminen
Kiireettömät, asumista haittaamattomat huomiot tarkastetaan ja korjataan tarvittaessa vuositarkastuksen yhteydessä noin vuoden päästä uuden kotisi valmistumisesta. Kun ilmoitat huomiosta:
- Kerro tarkasti, missä huoneessa vahinko tai vika on syntynyt. Tämä auttaa meitä käsittelemään asian nopeammin.
- Ole myös mahdollisimman yksityiskohtainen kuvaillessasi huomiota. Liitä kuvia vaurioista (mieluiten useita). Tämä auttaa meitä arvioimaan, kuinka edetä asiassa.
GBuilder
Muuton ja vuositarkastuksen aikaan liittyviä huomioita pääset lisäämään ja tarkastelemaan GBuilderin ”Omat huomiot” -osiossa. Kirjaudu sisään kaupanteossa saamillasi tunnuksilla.
Oma Bonava
Oma Bonava -palvelussa voit ilmoittaa huomioitasi, seurata niiden käsittelyä ja tilaa sekä etsiä lisätietoa kodistasi. Kirjaudu sisään sähköpostiosoitteellasi tai luo käyttäjätili täällä. Huomioithan, että vuositarkastukseen liittyvät huomiot voit lisätä suoraan GBuilderiin. Näin luot uuden huomion Oma Bonavan kautta: paina "Luo huomio" ja täytä lomake.
Huomioiden käsittely
Rakentaminen on monen asian kokonaisuus, jossa tarvitaan monipuolista asiantuntemusta ja siksi asiakaspalvelumme tukena on tiivis joukko rakentamisen ammattilaisia. Ilmoitettuasi viasta tai puutteesta, teemme tarvittavat tutkimukset asiaan liittyen, minkä jälkeen voimme määritellä jatkotoimenpiteet. Vastausaika voi vaihdella huomion laajuuden mukaan. Saatamme olla yhteydessä urakoitsijaan, tavarantoimittajaan tai tehdä kattavamman arvioinnin, ja tällöin vastaaminen sekä huomion korjaaminen voi viedä pidempään. Kun ilmoituksesi on käsitelty, kerromme asian etenemisestä sinulle sähköpostitse ja Oma Bonava -sivulla.
Mitä tarvitsemme sinulta?
- Saatamme pyytää sinulta valokuvia tai muuta lisätietoa ongelman selvittämiseksi. Joskus tilanne saattaa myös edellyttää käyntiä kotonasi, jolloin sovimme kanssasi järjestettävästä katselmoinnista. Pyydämme sinua tällöin pitämään kiinni sovitusta katselmointiajasta ja varmistamaan, että pääsemme kotiisi, vaikka et voisi olla kotona katselmoinnin aikana.
- Saatamme myös pyytää sinua siirtämään etukäteen huonekaluja tai esineitä, jotka estävät meitä kulkemasta ja työskentelemästä vapaasti. Siivoamme jälkemme, mutta sinä olet vastuussa lopuista tarvittavista puhdistuksista työn päätyttyä.
Esimerkkejä virheistä, joita takuu ei kata:
- Astianpesukoneen suodatin, jota ei ole puhdistettu ja joka aiheuttaa laitteen toimimattomuuden tai vesivuodon.
- Lattiakaivo, jota ei ole puhdistettu ja joka aiheuttaa viemärin toimimattomuuden.
- Ilmanvaihdon huono imuteho, joka johtuu ilmanvaihtoventtiilien puhdistuksen laiminlyönnistä.
Pidäthän mielessä, että parhaiten vältät ongelmien syntymistä huolehtimalla kotisi huoltotoimenpiteistä säännöllisesti heti muuttopäivästä alkaen.
Asiakaspalvelu apunasi
