Edistämme myös meille olennaisimpia YK:n kestävän kehityksen tavoitteita. Vastuullisuusohjelmassamme tunnistetut, liiketoimintamme näkökulmasta keskeisimmät painopistealueet ja niihin liittyvät näkökohdat ohjaavat työskentelyämme. Tutustu Bonavan eettisiin toimintaohjeisiin. Bonavan yhteistyökumppaneiden tulee noudattaa alihankkijoiden eettisiä toimintaohjeita.
SpeakUp
Jos kuulet tai näet jotain, mikä on ristiriidassa Bonavan arvojen, eettisten toimintaohjeiden tai lain vaatimusten kanssa, pyydämme sinua kertomaan huolenaiheesi nimettömästi Bonavan SpeakUp-palvelussa. Valitse kieli ja anna käyttökoodiksi 22225.
Kuinka jättää viesti SpeakUp-palveluun
Voit valita, jätätkö viestin SpeakUp-puhelin-tai verkkopalveluun. Molemmat järjestelmät toimivat samalla tavoin ja ne ovat hyvin helppokäyttöisiä. Kumman tahansa valitsetkaan, suosittelemme että kirjoitat viestisi etukäteen ylös. Näin varmistut siitä, mitä haluat sanoa, ja viestistäsi tulee ymmärrettävä ja tarkoituksenmukainen.
Soita seuraavaan maksuttomaan puhelinnumeroon käyttääksesi SpeakUp-puhelinpalvelua:
Maa |
Maksuton puhelinnumero |
TANSKA |
(+45) 80885638 |
VIRO |
(+372) 800 0044 208 |
SUOMI |
(+358) (0) 8001 13031 |
SAKSA |
(+49) (0) 800 1801733 |
LATVIA |
(+371) 8000 2490 |
NORJA |
(+47) 800 18333 |
VENÄJÄ |
(+7) 810 800 2626 9902 |
RUOTSI |
(+46) (0) 20 798813 |
Käyttääksesi SpeakUp-verkkopalvelua mene seuraavaan osoitteeseen:
Maa |
Verkkopalvelun URL |
TANSKA |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/dk |
VIRO |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/ee |
SUOMI |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/fi |
SAKSA |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/de |
LATVIA |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/lv |
NORJA |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/no |
VENÄJÄ |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/ru |
RUOTSI |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/se |
Sinua pyydetään näppäilemään seuraava pääsykoodi:
Maa |
Pääsykoodi |
TANSKA |
89114 |
VIRO |
55316 |
SUOMI |
22225 |
SAKSA |
73125 |
LATVIA |
23780 |
NORJA |
68835 |
VENÄJÄ |
85063 |
RUOTSI |
16797 |
Valitse kieli, jolla haluat jättää viestin.
Pidä muistiinpanovälineet valmiina jättäessäsi viestiä. Saat kuusinumeroisen sattumanvaraisen asianumeron, jonka muistiin kirjaaminen on erittäin tärkeää. Kyseisellä numerolla pääset myöhemmin lukemaan tai kuuntelemaan Bonavan vastauksen kirjautuessasi sisään tai soittaessasi takaisin palveluun.
Jos käytät SpeakUp-puhelinpalvelua, voit jättää viestisi äänimerkin jälkeen. Varmista, että lausut selkeästi; voit myös tavata nimet ja paikat kirjain kirjaimelta. Kun olet valmis, voit vain sulkea puhelimen.
Jos käytät SpeakUp-verkkopalvelua, voit kirjoittaa tai kopioida kirjoittamasi tekstin viestikenttään. Kun olet valmis, paina ’lähetä viesti’ -painiketta; ruudulle ilmestyy asianumero ja viestisi, jotka on helppo tulostaa. SpeakUp-verkkopalvelussa on se etu, että voit tulostaa sanatarkan viestisi ja pystyt myös liittämään viestiin tapausta koskevia tiedostoja.
Mitä tapahtuu viestin jättämisen jälkeen
Kun suljet puhelimen (SpeakUp-puhelinpalvelussa) tai olet lähettänyt viestin (SpeakUp-verkkopalvelussa), viestisi toimitetaan People Intouch -yritykselle käännettäväksi (tarvittaessa) englannin kielelle. Jos olet soittanut palveluun, viestisi kirjoitetaan ensin sanalliseen muotoon. Nauhoitettua äänitettä ei koskaan anneta Bonavalle.
Kun puhtaaksikirjoitus ja käännös on tehty, viesti lähetetään Bonavan Group Head of Risk and Compliancelle sekä alkuperäiskielellä että englanniksi. Group Head of Risk and Compliance arvioi viestin ja lähettää vastauksen People Intouchille.
People Intouch kääntää vastauksen tarvittaessa ja lähettää sen SpeakUp-verkkopalveluun. SpeakUp-puhelinpalvelun osalta People Intouch kääntää viestin tarvittaessa, nauhoittaa vastauksen ja vie sen SpeakUp-puhelinpalveluun.
Bonava vastaa viestiin viimeistään kolmen kuukauden kuluessa. Huomaa, että vastaus on samassa palvelussa, mihin jätit viestisi. Jos siis jätit viestin SpeakUp-puhelinpalveluun, vastaus odottaa sinua siellä. Sama pätee SpeakUp-verkkopalveluun.
Soita seuraavaan maksuttomaan numeroon, jos olet käyttänyt puhelinpalvelua:
Maa |
Maksuton puhelinnumero |
TANSKA |
(+45) 80885638 |
VIRO |
(+372) 800 0044 208 |
SUOMI |
(+358) (0) 8001 13031 |
SAKSA |
(+49) (0) 800 1801733 |
LATVIA |
(+371) 8000 2490 |
NORJA |
(+47) 800 18333 |
VENÄJÄ |
(+7) 810 800 2626 9902 |
RUOTSI |
(+46) (0) 20 798813 |
Palvelu pyytää syöttämään pääsykoodin:
Maa |
Verkkopalvelun URL |
TANSKA |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/dk |
VIRO |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/ee |
SUOMI |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/fi |
SAKSA |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/de |
LATVIA |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/lv |
NORJA |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/no |
VENÄJÄ |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/ru |
RUOTSI |
www.speakupfeedback.eu/web/thad8u/se |
Valitse sama kieli kuin aiemmin.
Maa |
Pääsykoodi |
TANSKA |
89114 |
VIRO |
55316 |
SUOMI |
22225 |
SAKSA |
73125 |
LATVIA |
23780 |
NORJA |
68835 |
VENÄJÄ |
85063 |
RUOTSI |
16797 |
Valitse sama kieli vaihtoehto kuin vaihtoehdon valitsi aluksi.
SpeakUp-puhelinpalvelussa pyydetään valitsemaan 1, jos sinulla on jo asianumero. Kuullaksesi vastuksen viestiisi, paina 1 ja syötä asianumerosi.
SpeakUp-verkkopalvelussa valitse ’jos sinulla on jo asianumero’ -painike lukeaksesi vastauksen.
Kuunneltuasi vastauksen SpeakUp-puhelinpalvelussa, voit välittömästi jättää uuden vastausviestin. Tarvitessasi enemmän harkinta-aikaa voit sulkea puhelimen ja soittaa takaisin myöhemmin. SpeakUp-verkkopalvelu toimii täysin samalla tavoin: voit joko jättää uuden vastausviestin heti tai kirjautua ulos ja palata myöhemmin vastauksen pariin.
Mikäli vastausta viestiisi ei ole vielä jätetty palveluun, se on edelleen käsittelyssä.